מרכז גישור "דרך השלום"

מגשר גירושין בתל אביב

מגשר גירושין
בתל אביב

גירושין הם סיטואציה שכל זוג, לא כל שכן זוג עם ילדים, עושה הכול בשביל להימנע ממנה – אך לעיתים היא בלתי נמנעת. ואולם, גם אם הגעתם למסקנה כי הגירושין שלכם בלתי נמנעים אתם עדיין יכולים לבחור איך לנהל אותם – האם לנהל אותם בשלום ובלי ריבים מיותרים או לנהל אותם במריבות ומאבקים משפטיים עם בן או בת הזוג שלכם לשעבר ולהקשות עליהם, עליכם ובעיקר על הילדים, את החיים. 

המציאות מראה שוב ושוב כי האפשרות הטובה והבריאה ביותר עבור בני הזוג והילדים, וכן המהירה והחסכונית ביותר, היא להתגרש באמצעות הליך גישור גירושין. לכן, אם אתם רוצים לבחור באפשרות זו ולהתגרש בשלום ובאווירה מכבדת עד כמה שניתן ומחפשים גישור גירושין בתל אביב והסביבה,  מגשר גירושין בתל-אביב יוכל לסייע לכם מאוד בניהול הליך גישור מקצועי לגירושין שלכם.

מגשר גירושין בתל אביב – איך הוא יכול לעזור לכם?

מגשר גירושין בתל-אביב יכול לסייע לבני זוג המעוניינים בכך להתגרש באופן מכבד ומכובד. חשוב לציין שהמגשר הוא לא גורם מכריע כמו שופט או בורר וגם לא מייצג אחד מבני הזוג, אלא משמש כגורם שמגשר בין שניהם ומנסה להגיע ביחד איתם להסכמות שיהיו טובות לשניהם, או לכל הפחות להחלטה שתהיה עבור שניהם האפשרות הכי טובה או הכי פחות  לא נוחה, בנסיבות העניין. 

במהלך הליך גירושין המגשר עובר יחד איתכם על הנושאים הכרוכים בפרידה – ביניהם חלוקת זמני השהות עם הילדים וגיבוש תכנית הורית, כלכלת הילדים, הרכוש המשותף וכו' ומסייע לכם להבין יחד מה אפשרי ונכון עבורכם ועבור משפחתכם.

בהתאם להסכמות האלו המגשר, שבמרכז שלנו – מרכז גישור דרך השלום- הוא גם עורך דין מוסמך, ינסח עבורכם את הסכם הגירושין שלכם ולאחר אישורכם יגיש אותו לאישור ביהמ"ש לענייני משפחה וקבלת תוקף של פסק דין. לאחר שלב זה, נגיש עבורכם גם בקשה לסידור גט לבית הדין הרבני, שיקבע מועד לדיון. 

לדיון בבית הדין הרבני תצטרכו להביא עד או עדה, תעודת נישואין, כתובה, תעודת זהות וכן תשלום לאגרת תעודת גירושין, ומסמכים נוספים שבית הדין יבקש. אל תדאגו, אנחנו איתכם לאורך כל הדרך ונדריך אתכם מה צריך בכל שלב.

האם אפשר להגיע אל הסכם מגשר גירושין בתל אביב – למה עדיף לפנות אליו לפני שפונים לעורך דין?
גישור ללא מגשרים?

ראשית, נדגיש כי מבחינה מקצועית המגשרים במרכז שלנו הם עורכי דין מוסמכים, ויש להם ידע משפטי רלוונטי. 

מניסיון, נקודת הזמן של תחילת הפרידה היא קריטית וחשוב כי דווקא בעת זו, במקרה ששניכם מעוניינים להיפרד ומבקשים לעשות זאת באמצעות גירושין בהסכמה, תפנו אל מגשר גירושין, לפני פנייה לעורך דין לענייני גירושין. שימו לב: לכל אורך התהליך, והמגשרים שלנו אף יציינו זאת בפניכם בזמן הנכון, תוכלו לפנות אל ייעוץ משפטי פרטני כאשר הזמן המומלץ לכך הוא לאחר שההסכמות ביניכם גובשו לכדי טיוטת הסכם, טרם חתימה על הסכם הגירושין. זאת, להבדיל מייצוג על ידי עורך דין שתביעות גירושין שאורך חודשים ואף שנים ועולה עשרות אלפי שקלים לכל צד. ואולם, בשלב ההתחלתי מומלץ לפנות יחד למגשר גירושין שכן הגישה והתפיסה בבסיס בבחירה זו היא התנהלות בשיתוף פעולה ובהדדיות והגעה יחד להסכמות, ללא צורך בייצוג של כל צד ע"י עו"ד (מה שיעלה את המחיר גם עבורכם ובסבירות גבוהה יביא להסכמות שכנראה יהיו פחות מדויקות ומותאמות אישית עבורכם) אלא בשיח הדדי ומשותף. 

להתגרש בשלום זה לא סתם מושג או פנטזיה אלא מציאות שמגשימה את עצמה שוב ושוב תודות לניהול הליכי פרידה בגישור. חשוב לדעת שלתהליך גישור יש מבנה וכללים ברורים, שנועדו לעשות סדר, לקדם את התהליך ולהבטיח כי הכבוד של כל אחד מכם יישמר. לדוגמה: 

  • הליך הגישור מורכב מפגישות משותפות ופגישות נפרדות של המגשר עם כל אחד מבני הזוג, כדי שלכל אחד מכם יהיה גם מקום להתבטא בחופשיות ולשתף ברחשי לבו.
  • בחדר הגישור נקפיד על דיבור מכבד, גם במקרה שהרגשות סוערים. ניתן מקום להביע פגיעה, רגש וכעס ואולם לא בצורה פוגענית או אלימה.
  • שני בני הזוג מתחייבים שלא לתת מידע שקרי או מוטעה למגשר ולנהוג בתום לב זה כלפי זו וכלפי המגשר.
  • על התהליך כולו חלה סודיות ולא ניתן להוציא את מה שהיה בגישור לבית המשפט או לזמן לעדות את המגשר.

 

הרציונל של כללים אלה וכללים נוספים אחרים הוא לאפשר תהליך גישור יעיל, מקדם, מכבד וממוקד, שיקל על ניהול הפרידה והגעה להסכם גירושין מוצלח ומיטיב. 

מה זה בעצם מרכז גישור? ולמי הוא מיועד?

מרכז גישור, בשונה ממגשר יחיד או בודד שעובד לבד, יכול להציע לזוגות שמתגרשים תהליך גישור בפני זוג מגשרים, ואצלנו – אף מגשרים שהם גם עורכי דין בהכשרתם. מבחינה מקצועית גישור בשניים הוא נכון יותר ומסייע לבני הזוג שכן הם נהנים מידע מקצועי וגישורי של שני גורמי מקצוע ומעוד תפיסות וגישות יצירתיות לקידום פתרונות והסדרים ביניהם (מבלי שזה יעלה את מחיר הגישור). בנוסף, מרכז גישור מקיים שיתופי פעולה וקשרים מקצועיים עם גורמי מקצוע נוספים שלעתים נדרשים בהליכי גישור, על מנת להקל עליכם ולהביא למענה כולל בכל הנוגע להסדרת הפרידה. 

חשוב לציין כי תהליך גישור מיועד לכל זוג שמתגרש או נפרד ומעוניין להגיע בהסכמה להחלטות בנוגע לחלוקת הרכוש המשותף, גידול ילדים המשותפים וכלכלתם. לצערנו תהליך גישור לא מתאים לכל אחד ולדוגמה במקרים בהם יש חוסר הסכמה מצד אחד בני הזוג לפרידה או לגישור, אלימות מכל סוג שהוא או סרבנות גט סביר להניח כי גישור לא יתאים. אך כאמור במקרים של זוגות המעוניינים להיפרד בהסכמה ולהגיע לסיכומים ביניהם, כולל זוגות צעירים, זוגות שנשואים הרבה שנים וגם זוגות חד מיניים, הליך גישור יכול להועיל מאוד ולחסוך עוגמת נפש ופגיעות הדדיות, זמן, אנרגיות נפשיות והוצאה מיותרת של כספים רבים.  

גישור גירושין לזוגות חד מיניים

ישור לפני גירושין יכול להועיל מאוד, כאמור, גם לזוגות חד מיניים. כפי שניתן לקרוא בהרחבה במאמר שלנו בנושא, גישור גירושין לזוגות חד מיניים (או יותר נכון – גישור לפני פרידה) רלוונטי  לבני או בנות זוג שהם במעמד ידועים בציבור, וגם לזוגות שנישאו בחו"ל ונרשמו בישראל כנשואים. גם במקרה זה, הסכם הפרידה יתייחס לחלוקת הרכוש המשותף, וכן, אם לבני או בנות הזוג ילדים משותפים – לכל הנוגע להורות לילדים וכלכלת הילדים. חשוב לציין כי במקרה של זוגות חד מיניים יש לבחון את המצב המשפטי בעניינו של הזוג והילדים – האם נערך הסכם חיים משותפים? האם יש צו הורות פסיקתי ביחס לכל הילדים, או שנערכו הליכי אימוץ רשמיים? האם ישנו הסכם זוגיות הקובע הסדרים ביחס לפרידה? ועוד סוגיות נוספות רלוונטיות. בהתאם למידע שיתקבל ולהסכמות אליהן יגיעו בני או בנות הזוג ייערך גם הסכם הפרידה שיסדיר את כל הנושאים הרלוונטיים. 

גישור גירושין לזוגות עם ילדים קטנים

גישור גירושין מומלץ במרבית המקרים ואולם גישור גירושין מומלץ במיוחד עבור זוגות עם ילדים קטנים. למשפחות המתגוררות בתל אביב והסביבה מגשר גירושין בתל-אביב יוכל לסייע בהליך גישור ובניסוח הסכם גירושין בהתאם להסכמות ההורים, שיביא לידי ביטוי גם את טובת הילדים וגם טובתם שלהם. כאשר ההורים נפרדים בזמן שהילדים עדיין קטנים, ישנן סוגיות רבות המתעוררות וחשוב לתת עליהן את הדעת. חשוב שההורים ימשיכו לספק לילדים בסיס יציב ובטוח ומכיל של בית, גם בעת המעבר לשני בתים נפרדים. הליך גישור יכול לסייע לשני בני הזוג להתנהל טוב יותר כזוג לשעבר שעכשיו צריך לגדל ביחד ילדים משותפים למשך שנים ארוכות, על כל המשתמע מכך. מגשר מנוסה יידע להציף בפניכם סיטואציות ומקרים שלרוב מי שלא עוסק בכך לא יידע להעלות, לברר מה רצונכם ולהתייחס בהסכם גם למקרים אלו (שנראים רחוקים אולי, במקרה של ילדים קטנים, ואולם חשוב להתייחס אליהם על מנת למנוע מחלוקת בבוא העת). מוזמנים ומוזמנות לקרוא יותר על גירושין עם ילדים קטנים במאמר שלנו בנושא.

אם גם אתם מעוניינים בשירות המקצועי של מגשר גירושין בתל-אביב – פנו אל מרכז הגישור שלנו עוד היום ונשמח לתת לכם פרטים נוספים על גישור מקצועי באופן מכבד, דיסקרטי ורגיש.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת הכרות
שתעשה לכם סדר ותחסוך לכם הרבה כסף, זמן ואנרגיות

השאירו פרטים כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם