מרכז גישור "דרך השלום"

גירושין בהסכמה עם ילדים

גירושין בהסכמה עם ילדים

אם החלטתם להתגרש ויש לכם ילדים, חשוב שלכל אורך תהליך הגירושין תחשבו על טובתם. גירושין בהסכמה עם ילדים הם גירושין שמתנהלים באווירה טובה יותר, אווירה שיכולה לאפשר לילדים ולכם לחיות את הפרק החדש של החיים המשפחתיים שלכם ברוגע ובבריאות. הכוונה בחשיבה על טובת הילדים היא קודם כל לשים לב שאתם לא מערבים אותם במה שקורה ביניכם במישור הזוגי בתהליך הפרידה או בתהליך קבלת ההחלטות בנוגע לפרידה שלכם כבני זוג, ולא מערבים אותם בכעסים\תסכולים או אכזבות שיש לכם מבן או בת הזוג – ההורה השני שלהם. 

גירושין בהסכמה עם ילדים – איך עושים זאת?

גירושין בהסכמה עם ילדים יכולים לשפר את איכות החיים שלכם ושל הילדים המשותפים שלכם ולמנוע מכם הרבה כאב לב ועוגמת נפש. מצב בו בני זוג  מתגרשים כאשר יש להם  ילדים הוא מצב רגיש מאוד מטבע הדברים ומחייב פעולה במשנה זהירות, ברגישות על ובליווי גורמי מקצוע מתאימים שרואים הן את ההורים והן את הילדים. על אף שמדובר בתקופה סוערת חשוב להקפיד על תקשורת נכונה ולזכור כל העת כי האדם ממנו אתם נפרדים בקרוב יהיה בן זוגכם לשעבר, אולם תמיד יהיה ההורה השני של ילדיכם. ולכן חשוב מאוד לעשות כל מה שניתן כדי  שהגירושין לא יפגעו בהתפתחות התקינה של הילדים וגם לא בקשר שלהם עם כל אחד מההורים. האינטרס של שני ההורים הוא להגיע ביחד להסכמות בנוגע לגידול הילדים – כי אז הילדים יוכלו לחוות ילדות מאושרת ויציבה יותר מבחינה רגשית, מבלי שייקרעו בין שני ההורים או ירגישו שהם צריכים "לבחור צד". 

גירושין עם ילדים קטנים הם אירוע רגיש במיוחד וחשוב לשים לב שמנהלים אותו באופן נכון. ניהול האירוע יכול להיות פשוט הרבה יותר בעזרת מגשרים מקצועיים, לעומת מצב בו כל אחד מההורים יהיה מיוצג ע"י עורכי דין במאבקים משפטיים, שעלולים רק להרע את המצב במקרים רבים.

גירושין בהסכמה עם ילדים בהליך גישור ללא עורכי דין – זה באמת אפשרי!

גירושין בהסכמה עם ילדים בהליך גישור ללא עורכי דין זה אפשרי בהחלט, ורצוי, ויעידו על כך אלפי אנשים שבחרו להתגרש דרך מרכז גישור ולא דרך הליכים בתי המשפט בייצוג נפרד של עורכי דין. גירושין בהליכים משפטיים עם ייצוג של עורך דין שונים מאוד מגירושין עם מגשר או מגשרת:

גירושין בהליכים משפטיים עם ייצוג של עורך דין

גירושין עם מגשר / מגשרת

הכלים המקצועיים שיש לעורך הדין ולבית המשפט הדן התביעות מבוססים בעיקר על החוק היבש ועל הכרעות קודמות של בתי משפט שונים ביחס לנסיבות של הזוגות בהם דנו בית המשפט, אשר פעמים רבות לא מתאימות ולא קשורות לזוג הספציפי שנמצא על הפרק 

למגשרת שהיא גם עו"ד, יש מעבר לכלים משפטיים גם כלים פסיכולוגיים ורגשיים וכלים לניהול מו"מ באווירה מקדמת, יעילה ועניינית. המגשרת  מקשיבה לשני בני הזוג ומביעה אמפתיה ורגישות כלפיהם ומסייעת להם לנהל מו"מ באופן מיטבי שיאפשר להם להגיע להסכמות המתאימות להם ולמשפחה שלהם באופן ספציפי

ניהול הליך משפטי, כאשר כל אחד מבני הזוג מיוצג ע"י עורך דין יכול להימשך שנים רבות וברוב המקרים גם יקר מאד- אורך בממוצע כשנה וחצי, עם עלות של עשרות ועד מאות אלפי שקלים לכל צד

הליך גישור בפני מגשר   אורך תקופת זמן מוגדרת מראש וקצרה בדר"כ, בת מספר שבועות, שבסופה ברוב המקרים בני הזוג מגיעים להסכם גישור גירושין שמקבל תוקף של פס"ד, אשר כולל הסכמות לגבי החיים העתידים ומקסימום תרחישים אפשריים, כך שבני הזוג לא יידרשו לנהל הליך נוסף אחריו. השירות של מגשר זול יותר בצורה משמעותית משירות של עורך דין והעלות משותפת לשני בני הזוג.

עורך דין שומר על חיסיון ופרטיות הלקוחות שלו

המגשר מחויב על פי קוד אתי ועל פי חוק לשמור על חיסיון ופרטיות הלקוחות שלו וסודיות המידע הנוגע לגישור

גירושין בהסכמה עם ילדים – מה המשמעות עבור הילדים?

גירושין בהסכמה עם ילדים יכולים משמעותיים מאד עבור הבריאות הנפשית (אשר לעיתים משליכה גם על הבריאות הפיזית) של הילדים שלכם, ושלכם כהורים וכבני זוג לקראת גירושין. כאשר מגיעים להסכמה בהסכם גירושין אודות אופן הגידול של הילדים, ההסכם כולל, בין היתר, התייחסות לנקודות הבאות:

  • אילו טיפולים רפואיים\פסיכולוגיים הילדים יקבלו
  • לאילו חוגי העשרה הילדים ילכו
  • איפה הילדים יגורו
  • באילו מסגרות חינוכיות  הילדים ילמדו ואיזה סוג חינוך יקבלו
  • עם מי מבני הזוג הילדים יהיו בחופשות מבית הספר ובחגים
  • ועוד נקודות מהותיות רבות נוספות.  

כאשר הכול מוסכם ביניכם ומנוסח בצורה ברורה, לילדים ולכם יכולה להיות שגרת חיים בריאה ורגילה. ההסכמה המשותפת תאפשר לכם לייצר  גבולות והתנהלות בריאה בחיים החדשים שלכם כאנשים שהיו פעם זוג אוהב, והיום  הם זוג הורים מיטיבים ומשתפי פעולה לילדיהם המשותפים.

גירושין בהסכמה עם ילדים – מה המשמעות עבורכם?

המשמעות של גירושין בהסכמה עם ילדים יכולה להיות רבה עבורכם כבני זוג בפרידה ועבור כל אחד מכם בנפרד, ברמה האישית. כאשר בני זוג מסכימים על פרטי הסכם הגירושין באווירה טובה ביחד, בלי להיות בחיכוכים או מריבות אחד עם השני, קל יותר  לחשוב בצורה שקולה ואכפתית וכך להגיע להחלטות ביעילות ולייצר את ההסכמות החשובות לכם. לדוגמה אפשר לבצע יחד את חישוב דמי המזונות  או להגיע לסכום מוסכם של דמי מזונות שיהיה הוגן לשני הצדדים וישקף מבחינתכם את מה שצריך למען הילדים. הסכם משותף יכול לאפשר לכם גם להגיע לעמק השווה הן בנוגע לגידול הילדים והן בנושאים אחרים כמו לדוגמה חלוקת הרכוש המשותף. חשוב לדעת שבשביל להגיע להסכם כזה כל אחד מכם יצטרך לעשות וויתורים ולהגיע לפשרות, שבוודאי יהיו עדיפים יותר על פני המחירים הכואבים של ניהול הליך משפטי.

יתרונות של גירושין בהסכמה עם ילדים

ישנם  יתרונות רבים להליך גירושין בהסכמה עם ילדים שעוברים שני בני הזוג ביחד במרכז גישור. האינטרס של המגשרים הוא טובת הילדים וטובת שני בני הזוג. המגשרים נייטרלים ואובייקטיביים ולא מייצגים צד אחד או "מעדיפים" מישהו אחד על פני השני (כמו למשל עורך דין שמייצג רק צד אחד). גישור לפני גירושין יכול להעניק לכם שקט נפשי בידיעה שלא תצטרכו "להתלכלך" בהליך הגירושין שלכם ולהיות "רעים" לבן או בת הזוג שלכם לשעבר, שנשארים ויישארו האימא או האבא של ילדיכם. בהליך גישור לכל אחד מכם יש מקום וקול, והמקום והקול שלכם שווים לאלו של בן או בת הזוג. 

לקבלת פרטים נוספים אודות הליך גישור גירושין בהסכמה עם ילדים, פנו אל המרכז שלנו עוד היום ונשמח להעניק לכם ייעוץ וליווי מותאמים אישית.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת הכרות
שתעשה לכם סדר ותחסוך לכם הרבה כסף, זמן ואנרגיות

השאירו פרטים כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם